Συνέντευξη απο τον Κωνσταντίνο Ιωακειμίδη

Ο Κωνσταντίνος Ιωακειμίδης με το τέταρτο βιβλίο του "Γριά Βαλίτσα" από τον εκδοτικό οίκο Πνοή, είχε την ευγενή καλοσύνη να μας παραχωρήσει την παρακάτω συνέντευξη. Μας συνεπήρε με τον ενθουσιασμό του και το χαμόγελό του και μας μετέδωσε την αισιοδοξία του. Διαβάστε λοιπόν:


1.     Κωνσταντίνε, η «Γριά βαλίτσα» είναι το τέταρτο βιβλίο σου; Μίλησε μας λίγο για τα προηγούμενα βιβλία σου.

Το πρώτο μου βιβλίο έχει τίτλο «Το Τελευταίο Botox και άλλες ιστορίες» είναι το θεατρικό μου σε μορφή διηγήματος μαζί με άλλα ευθυμογραφήματα. Το δεύτερο είναι το «Ερμή…μη!» που είναι η βιογραφία ενός σκύλου. Ο Ερμής φεύγει από το χωριό του στη Χαλκιδική και έρχεται να ζήσει στην Αθήνα μαζί με τους δυο «μπαμπάδες» του. Μέσα από τα μάτια του βλέπουμε όλη τη σύγχρονη Ελλάδα. Το τρίτο είναι το «Φόνοι στην Κρυστάλλη» ένα αστυνομικό μυθιστόρημα με μια καθόλου συνηθισμένη ηρωίδα η οποία σκοτώνει «κατά λάθος» τα πάντα! Με αυτό το βιβλίο με έμαθε και το ευρύτερο αναγνωστικό κοινό. 


2.     Σπούδασες υποκριτική και διετέλεσες δημοσιογράφος. Μίλα μας λίγο για σένα. Αποφοίτησα από τον Ίασμο το 2003. Είμαι περήφανος για τους δασκάλους μου αλλά και για τις συνεργασίες μου στο θέατρο και την τηλεόραση. Είχα συνέχεια δουλειά. Όταν ανέβηκα στη Θεσσαλονίκη και έπαιζα σε παραστάσεις στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος πήρα και την πρώτη μου στήλη στην εφημερίδα «Εγνατία». Αργότερα άρχισα να κάνω συνεντεύξεις οι οποίες υπάρχουν στο Youtube και να κάνω και ραδιόφωνο. Πήγαιναν όλα σχεδόν παράλληλα. Εκτός από τα τέσσερα βιβλία μου έχω γράψει και τέσσερις κωμωδίες εκ των οποίων οι τρεις παίχτηκαν στην Αθήνα με μεγάλη επιτυχία. 


3.     Πως προέκυψε η συγγραφή γενικότερα και η ιστορία της …Λίτσας ειδικότερα;

Η συγγραφή ήρθε με το πρώτο μου θεατρικό «Το Τελευταίο Botox». Άρεσε πάρα πολύ στο κοινό και τότε όλοι οι φίλοι μου είπαν ότι «έχω καλή πένα» και θα είναι καλύτερο για μένα να ασχοληθώ με αυτήν. Η «Λίτσα» είναι ένα ξεχωριστό βιβλίο για μένα. Ήθελα να γράψω την ιστορία της οικογένειάς μου χωρίς να είναι ένα βαρετό βιβλίο. Έτσι έβαλα μια βαλίτσα να μιλάει και να πηγαίνει από χέρι σε χέρι. Κέρδισα ένα στοίχημα και είμαι περήφανος γι’ αυτό. 


4.     Η Λίτσα είναι υπαρκτή; Τι σε δένει μαζί της;

Η βαλίτσα είναι δημιούργημα της φαντασίας μου, αλλά για τους αναγνώστες υπάρχει, και για μένα. Την αγαπώ βαθύτατα γιατί εκείνη μου έδειξε το δρόμο για να γραφτεί αυτό το βιβλίο.


5.     Το βιβλίο είναι ένας έμμεσος τρόπος να αφηγηθείς την ιστορία της οικογένειάς σου. Ποιες ήταν οι αντιδράσεις του κόσμου;

Μέχρι τώρα που μιλάμε όλοι μου λένε τα καλύτερα. Καθημερινά λαμβάνω μηνύματα από αναγνώστες με πολύ θετικά σχόλια αλλά και φωτογραφίες με το βιβλίο μου σε διάφορα τοπία της χώρας μας.


6.     Πιστεύεις ότι οι Έλληνες διαβάζουν; Και τι προτείνεις για την αύξηση της αναγνωσιμότητας;

Δυστυχώς το ποσοστό είναι μικρό, αλλά ευτυχώς αυτοί που διαβάζουν το κάνουν σε μεγάλο βαθμό. Διαβάζουν δηλαδή δυο με τρία βιβλία την εβδομάδα. Για να αυξηθεί η αναγνωσιμότητα πιστεύω ότι πρέπει να κλείσουν οι τηλεοράσεις οι οποίες δεν προσφέρουν τίποτα πια.


7.     Σε έχουν επηρεάσει έλληνες ή ξένοι συγγραφείς και με ποιον τρόπο;

Διαβάζω πάρα πολύ. Έλληνες λογοτέχνες αλλά και ξένους. Με βοηθούν στο να γίνομαι όλο και καλύτερος


8.     Τι θα συμβούλευες κάποιον που θέλει να ασχοληθεί με το γράψιμο;

Να διαβάζει ασταμάτητα και να παρακολουθεί μαθήματα δημιουργικής γραφής. Αυτό έκανα κι εγώ.


9.     Αν άλλαζες κάτι στη ζωή σου τι θα ήταν αυτό και γιατί;

Αισθάνομαι ευλογημένος και τυχερός. Αχάριστος δεν είμαι. Τα πάντα πάνε από το καλό στο καλύτερο. Προσπαθώ να κρατώ τις ισορροπίες. Όχι, δεν θα άλλαζα κάτι. 


10.  Περιμένουμε κάτι καινούργιο σύντομα;

Σύντομα όχι, αφού η «Η γριά βαλίτσα» κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Πνοή στα τέλη του Μάρτη. Γράφω όμως το επόμενο, σιγά σιγά.

Σας ευχαριστώ πολύ για την φιλοξενία.

 Εμείς ευχαριστούμε Κωνσταντίνε και σου ευχόμαστε πολλές επιτυχίες!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου